Happy… (Part 1)


On 8 may 2008 dat time tengah pagi laaa… as usual me akan receive msg from yaya yg mengatakan ‘Good Morning’ dlm format yg chomey utk menceriakan pagi saya 😀 pada hal mase tu aku agak blur2 ckit lah but still under control..hehe 😛 That day is the day yaya coming 2 melaka to visit her Bf la katekn and memang tak sabar2 la me nak jumpe dier sebab rindu sangat la senang citer…huhu. 🙂 but before that die kene pegi cyber dulu jap nak settlekn hal kecik cikit. Die di temani sis nye Awan and afta settle, awan akan send yaya ker pudu so dat die bleh naek bus untuk sampai ke melaka btul x?huhu. waktu itu me memang tak sabar2 la nak jumpa & jemput si yaya nie. excited la mat! Yaya arrive in melaka arround 3.30pm like dat lah and kami trus pegi lepak kat jaya jusco yg berhampiran untuk makan kasi isi peyut ckit. Petang tu gue ade hockey training with Melaka Sukma Team, so lepas lepak terus pegi stadium kat bukit serindit tu. Yaya pun ikut sekali sebab die nie memang suke tengok me maen & training hoki 🙂 klau tak ajak nanti die kasi merajuk parah pulak nanti 😛

So afta training, kami pegi la lepaking at (b.b.i) house to watching ‘Piala Sultan Azlan Shah Cup’ hockey match kat Astro katekn…haha 😀 the perlawanan M’sia vs Pakistan game tu agak borink la jugak. sebab M’sia kalah dow 😦 sengal tul! That timing all the budak2’s rumah semuanye ade including kawan2 mereka cos,some of them(Wan.Amir & Azhan) nak study, prepare for exam hari ahad tu… Pelik kan??but benar kes nie. MMU memang bengong buat exam time weekend!chit! Ejam pulak tengah buzy siapkn FYP yg di bantu oleh omar. Angah gue tak tahu sebeb sibuk mengadap depan comp jer sambil nyanyi. Yang si pendi pulak tengah study sambil baring and yg aku tahu kalau situation macam tu die mesti tido nye. tapi nasib baek die kejap2 pegi kat comp. Si Shamil tengah sibok out & in rumah mem packing barang2 untuk d bawa pulang to kluang. Adib plak gue tak tahu die buat ape. Basically all of the budak2’s in dat rumah ” BUZY ” lah katekn. Cume me & yaya jer yg tak bz and tengah lepak tengok tv d bawah. Agak tak syiok la when looking at the budak2’s bz cos tak bleh nak kcau 😦 Nasib baek laa yaya ade teman sya, klau tak nak buat ape pun tak tau n agak buhsan kot.

Mase tu me ade lah ajak itu budak2’s rumah nie pegi lepak kat McD ayer keroh sebab ingat nak kasi belanja same dieorg makan sempena hari lahir gue yg ke 21st 🙂 but tak ada sorang pun yg bagi respon memberasangkan 😦 kalau respon pon dieorg just cakap ” BUZY ” & nak study. Time tu me nye feeling tengah down la mat 😦 Me think dieorg mesti lupe me nye b’day or tengah betul2 buzy kot?? lagi pon aku takmo la disurbing dieorg buat keje or study kan. Waktu pada mase itu sudey kul 11pm lebih so me pun brkata kat yaya “jom la kite gerak pegi McD” and kami pun mengundurkn diri from dat rumah. but before dat, singgah kat ep jap sebab nak amik barang and gue park la kete kat belah luar mengadap tingkap bilik n suruh ler si pais campakkn dari atas barang tu. Lalu gue brtanya kepada pais, nak tak join me & yaya lepak kat McD? tapi die time tu cakap tengah sibok study 😦 Tanpa wasting time me & yaya pun bergerak ke McD yg berhampiran ayer keroh itu tanpa ragu2.

When kat sane me & yaya lepak la kat area luar yg baru buat oleh McD tu. but at first me wanna to lepak kat dalam sebab nak air-cond tapi mam besar dah nak lepak kat luar so kene ikut la arahan dier…hehe 😛 dat time saya makan free cos yaya belanje kite tau 😀 so die suruh la me pilih ape2 jer yg me nak utk mamam. Time kat watch & handphone gue dah nak menunjukkan pukul 12 n date die nak change ker 9 may 2008 dat is my birthday 🙂 tepat jer jam 12am me ter hear bunyi msg from hp. so bile bukak jer msg tu orang yg 1st wish happy birthday at gue is my lovely gf yaya 😀 mase tu gue happy sangat2 n nasib baek tak ter order set happy meal McD. but ade lagi yg kurang dat night… me still sedey cos member2 gue tak dpt nak join celebrate 2gather dat night 😦 me ade cakap kat yaya yg saya memang berharap sangat2 agar dieorg datang tapi nak buat macam mane dah kate tengah ” Buzy” kan. For me ade yaya beside me, will alwys makes me happy no matter where or when.

Afta dah nak hampir settle eating, kami pun dah ready untuk chow lah and time tu benda yg tidak di aspect oleh saya terjadi… (continue) Part 2

~ by alepinho87 on May 10, 2008.

7 Responses to “Happy… (Part 1)”

  1. haha cepay cepat sambung citer.. wat cam episod ar, cam [part 1] [part2]

  2. mattt..sorry buat ko menanges..kesian plak tengok..ehehe

  3. ahh cpat la sambungggg..nk bace lg..
    nway part 1 is so demm sweet…n syiok dow..
    sambung sambung..

  4. test test..ehem..check check..YAYA KAMBENG..

  5. ok jgk idea ko tu bro..

    kasi la part 1 nie abes dlu 😛

    hehe~

  6. alaaa no hal la mat..

    tu tanda nye aku terharu laaa 😛

  7. yer2 nnt la owg smbng ok…

    hehe~

    sukenye die bce eh 😀

Leave a Reply

 
